groeiprocessen faciliteren
veranderen is bewegen
Veranderen met resultaat
Wil je als organisatie veranderen maar krijg je de beweging er niet in? Liggen de plannen klaar, maar lijken je werknemers geen actie te ondernemen? Hoe vaak ben je al bezig geweest met verandering maar zonder resultaat? Uiteindelijk moeten je medewerkers het resultaat teweeg gaan brengen wat jij beoogt met je verandering. Maar hoe krijg je hen hier in mee?
Natuurlijke weerstand tegen verandering
Veranderingsprocessen roepen weerstand op. Het verschilt per persoon hoe snel zij hierin mee kunnen. Dit noemen we ‘de snelheid van adaptatie’. Hoe meer je als manager gaat pushen terwijl je medewerker nog in deze adaptatiefase zit, hoe groter de kans is dat zij de verandering niet op de gewenste manier zullen doormaken. Je veranderingsplan zal niet het gewenste resultaat hebben of zelfs uitlopen op een fiasco.
Het succesvol begeleiden van medewerkers in verandering
Repairing Balance leert leidinggevenden hoe ze medewerkers kunnen begeleiden bij de verandering en hoe ze dit proces van adaptatie op een juiste manier kunnen prikkelen. Je leert te sturen via de ‘menskant’ en de beweging in het proces te krijgen. Zo zorg je ervoor dat niet alleen het plan voor het verandermanagement in orde is, maar dat ook de adaptatiefase een succes wordt.
Repairing Balance Aanpak
“Als directielid vind ik het belangrijk om ‘feeling’ te hebben met de medewerkers. Toch begreep ik niet waarom wij veel van onze medewerkers niet zo ver kregen om na onze reorganisatie succesvol en actief deel te nemen in de veranderde processen. Na het inschakelen van Repairing Balance heb ik het gevoel dat ik pas écht weet wat er bij onze medewerkers speelt en hoe ik daar effectief mee om kan gaan. Eindelijk werkt de verandering die we voor ogen hadden écht.”
Onderzoek
Door middel van een meting bekijken we waar iedereen staat in het veranderingsproces en hoe zij het best begeleid kunnen worden.
Effectief Leiderschap
Als leidinggevende leren wij jou de vaardigheden verder te ontwikkelen die nodig zijn om mensen mee te nemen in een veranderproces. Je leert meer effecten te halen door in dialoog te komen met je medewerkers. Je leert weerstanden waar te laten zijn in al zijn vormen, de juiste dialoog te voeren en weet conflictsituaties te hanteren en om te buigen.
Angst wordt durf
Met de resultaten van de eindmeting, die we vergelijken met de eerdere meting, zien we het resultaat van de coaching. Vanaf nu is de leidinggevende beter in staat om medewerkers te begeleiden in veranderingsprocessen. Angst is durf geworden!